2012. május 27., vasárnap

Tutorial 10 cm-es íves tárcához + egy kis nyafogás

Lelkemre mondom, egy hete tervezem, hogy varrok kicsit és csinálok még tárca csomagokat a Kreatív Sarokba, de hol bejön egy csomó megrendelés, hol elúszik a lakás, hol lebetegednek a fiúk, hol megőrülnek (értitek, hogy értem ;) és csak tolom napról napra a kedvenc időtöltésemet.

Tegnap volt egy nyugodt délutánunk és amíg a srácok az apukájukkal játszottak én végre alkothattam kicsit. Gondoltam ma folytatom, de miután hintázás közben (nem én, hanem ők hintáztak :) kánonban hallgattam végig, hogy kjashfláahgfáalgfjaájgaéfjghéaj .... :D egyik sztori: Körmöspálcás mellett mekkora erdő tűz volt, de szerencsére jött egy nagy zuhé és különben is Sam tűzoltó hogyan oldotta meg a problémát, a másik sztori: hogy a tóba hogyan esett bele valami és azt hogyan pecázta ki valaki ... ez egy kicsit zavaros volt. Aztán befutottam az ebédet előkészíteni, mert grilleztünk a fiúk nagy örömére, aztán kifutottam, mert meg kellett néznem egy bodobácsot, hogy mászik Marci kezén, aztán a kerítésen, aztán megállt a mosógép, aztán kiborult a gyümölcslé a teraszon, aztán ráléptem véletlenül egy csigára (a konyhában!! és nem magától vetődött arra) amiből kisebb fajta botrány lett ... és elgondolkoztam, hogy a bánatba fogok én tutorialt írni, fotókat szerkeszteni és egyáltalán gondolkodni és fogalmazni. No, ez nem nagy ész munka tudom én, de olyan jó lenne nyugiban megcsinálni. Ez van, most elkezdem, aztán ha kellek kint akkor megyek, aztán visszaülök pár mondat erejéig, aztán sütünk, eszünk, aztán ha lefekszenek jövök megint ... őrület :) Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy a kinti játékból, sütögetésből be- beszaladnak és teszik be nekem a CD-ket a lejátszóba. Van szerencsém hol egy Gothic Metal számot, hol egy Ghymes dalt meghallgatni :)

No ennyi volt a nyafogás része :) Tudom, hogy sosem lesz ez másképp, így kell megoldani mindent és jó lenne ha már ehhez hozzászoknék és nem toporognék mindig ugyanott, hogy de mikor lesz már nekem egy kis IDŐM?!?

Tegnap ez a kis tárca készült el elsőnek:


Amióta megérkezett ez a fém tárca keret, nagyon izgatta a fantáziámat. Jó testes darab, súlya is van a többihez képest:

A másik nagy kedvencem ami nagyon szeretett volna már "lenni valami" ez a poplin anyag:


Annyira tetszik az elkészült darab, hogy meg is tartom magamnak :) Sőt! Délután készül hozzá egy TAJ kártya, lakcím kártya és minden más kártya tartó.

Az elkészítése nem különbözik sokat a 8 cm-es lapos kapcsos kis tárcáétól. A különbség lényegében annyi, hogy mivel ez irányított mintás anyag, így az alján szabni kell, hogy mindkét oldalán "jól" álljanak a zászlók, bélyegek. A másik pedig, hogy a bélésen nem fent a halacska száján hagytam nyílást a kifordításhoz hanem lent. Ez véletlen volt és jobb ha fent hagyjuk a nyílást, mert akkor ugye a kész tárcán minden varrásvonal szépen eldolgozott, mivel a halacska szája a fém keretben lapul.

Varrásszélesség 7 mm.



1. lépésként egy vasaló segítségével a fő anyag fonákjára ragasztom az S320-as közbélést, majd erre rá a felvasalható vlies-t. A ragasztás folyamatát és a paramétereket a termékeknél megtaláljátok ITT és ITT.



2. lépésként összevarrom a fő anyagból a tárca alja vonalát, majd a varrásszélességeket keskenyen letűzöm. A fonákoldalhoz fogom a bevarrható merevítő közbélést és az anyag széleken keskenyen tűzve, összevarrom a fő anyaggal.
3. lépés hogy összevarrom a tárca oldalát úgy, hogy fent az anyag szélétől egy varrásszélességnyi távolságra indulok. Majd megvarrom lent a két kis csücsköt (első képen nyíl mutatja), hogy a tárca megálljon a lábán és levágok belőle annyit, hogy kb. 5 mm maradjon, mint varrásszélesség (alsó kép).


4. lépés hogy a bélést is összeállítom, azzal a különbséggel, hogy az alja vonalon hagyok egy kis nyílást, kb. 5-6 cm, amin majd a színére fordítom a tárcát. A nyílást át lehet tenni fentre a halacska szájára is.
5. lépésként a bélést kifordítom és a belehelyezem a fő anyagból készült tárcába (szín színnel szemben). A bélés és a fő anyagból készült tárca oldalvarrásának felső öltéseit milliméter pontossággal illesztem, majd összegombostűzöm a halacska száját.


Nagyon fontos, hogy két részletben varrjuk össze a felső ívet. A varrásszélességeket mindig elhajtva oldalvarrástól oldalvarrásig varrunk, elerősítünk. Ha készen vagyunk, nézzük meg, hogy tiszta a varrásunk, nem csíptük be a varrásszélességet, pont az oldalvarrásokig öltöttünk. Ha minden rendben van akkor a varrsászélességből vágjunk le, hogy kb. 3 mm maradjon.


6. lépésként fordítsuk a színére a bélésen hagyott nyíláson a tárcát, vasaljuk meg az éleket, majd tűzzük le keskenyen a felső ívet.


Utolsó lépés hogy a tárcát a fém keretbe rögzítsük kézi öltésekkel. Ennek lényegét és a cérna elvarrás rejtelmeit a kis tárca 12-es pontjánál leírtam. Először kijelölöm a tárca közepét és ezt a pontot rögzítem a fém keret közepéhez. Majd a bal szélét is rögzítem a fém keret széléhez. Jobbról kezdem el bevarrni, és mivel a főbb pontokon rögzítve van a tárca és a keret, nem fog elcsúszni, szépen illeszkedik a nútba az anyag. Amikor a rögzítő öltésekhez érek kibontom azokat és eltávolítom a cérna darabokat.





1 megjegyzés:

  1. Szia Szilvi!
    Ezt a tárcát melyik szabásminta alapján lehet megcsinálni, esetleg elküldenéd nekem: puszilva36@gmail.com
    Köszönöm szépen Szilvi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...