2011. december 3., szombat

Zip-Itself tárca { Tutorial }

Bizton állíthatom, hogy ezek a "öncipzározó" kis tartók megérdemelnek az előzőn kívül még egy bejegyzést. Pláne, hogy annyira érdekelt a technika, hogy a fenébe a túróba lesz egy 50 cm-es cipzárból és egy 50 cm-es szalagból ez piramis formájú tárca, hogy fáradtság ide vagy oda tegnap este nekiálltam kideríteni a nagy titkot :) És ha már nekifogtam, gondoltam jegyzetelek, így tutorial is készült.


Az első (Csip csirip: LOVE szalagos) teljes egészében kézi öltésekkel készült, mint ahogy az eredeti tutorial-ban látható. A másodiknál (Keleti szél szalagos) kipróbáltam, hogy mennyire lehet gyorsítani az elkészítésen ha az egyenes részeken bevetem a varrógépet. Nem sikerült annyi időt spórolni a géppel mint képzeltem, így a kézi öltéses megoldást szívesen ajánlom mindenkinek.
Kicsit idegesítő volt az első darabnál, hogy állandóan ideugráltam a géphez, hogy lépésről lépésre tudjam követni a dolgokat, no és állandóan számolgattam az inch-et centire. A másodiknál már egész jól haladtam. Tényleg elég egyet megcsinálni, hogy aztán már teljesen flottul haladjunk a többivel. Már ha több darabot tervezünk … de tapasztalatból mondom, hogy a sikerélményért érdemes minimum kettő szütyőben gondolkodni :)
Az első darabnál a bélésnek pamutvászonból szabtam pántot, a másodiknál egy 1,5 cm széles szalagot használtam belülre. A csip csirippes tatyó készítése közben tiszta ideg voltam, hogy miért nem jutott eszembe hamarabb a szalag, gondolva, hogy az sokkal szebb és könnyebben felvarrható lesz. A második darab varrása közben aztán rájöttem, hogy a szalagos megoldás sem nem könnyebb, sem nem szebb. Nekem jobban bejött a pamutvásznas bélelés. Könnyebb volt varrni (még úgy is, hogy a széle be volt hajtva) és szerintem szebb is. Valahogy jobban idomul az ívhez belülről.
Az biztos, hogy ránézésre sokkal bonyolultabbnak tűnik az elkészítés, mint amilyen valójában.

Szükséges alapanyagok:

1 db 50 cm hosszú cipzár.
1 db 50 cm hosszú 1,5 cm széles szalag (az eredeti tutorial 1,2 vagy 4 cm széles szalagot ajánl).
Egy kis darab vékonyabb szalag a huroknak felülre.
1 db 50 cm hosszú 3,4 cm széles pánt (nem feltétlenül szükséges).

Szükséges eszközök:
Varrótű,
varrócérna,
gombostű,
illanó filc,
vasaló (ha bélésnek a pántot használjuk).

Kész mérete: A tárcának minden éle 6,5 cm lesz.

Az elkészítés menete:

A cipzár aljától mérjünk ki 7 cm-t és helyezzük a cipzárra a szalagot úgy ahogy az 1. képen látható. Ha a szalag mintája irányított, akkor a szalag alja legyen a fogak mellett. Annyi távolság legyen a fogak és a szalag között, hogy a kocsi mozgatható legyen.

1. KÉP

Én kézi huroköltéssel varrtam a szalagot a cipzárra. Az alsó öltéseket a béléssel fogjuk majd eltakarni.

A cipzár végét hajtsuk le és a szalaggal „öleljük át” a végét (2. kép) és így varrjunk tovább, míg el nem érünk a cipzár másik végéig (Ha szükségesnek érezzük, varrás előtt gombostűvel hozzátűzhetjük a szalagot a cipzárhoz). A 2-A képen látható jelölésig varrjunk.
2. KÉP

2-A. KÉP

Térjünk vissza kezdő ponthoz. Húzzuk le a kocsit és a 3. képen látható módon a 7 cm-es jelölésnél hajtsuk vissza a cipzárt. A szalagot vágjuk méretre és ívesre, majd nagyon picit égessük meg a végét, hogy a foszlást meggátoljuk. (Ne legyen fekete csak éppen kapja meg picit. Ezt a műveletet még varrás előtt próbáljuk ki egy kis darab szalagon.) 4. kép.
3. KÉP

4. KÉP

És most varrjuk fel a szalagot a cipzár másik felére is (kép: 5-6). Az utolsó öltésünk a cipzár végétől kb. 4,5 cm-re legyen, kép: 7.
5. KÉP

6. KÉP

7. KÉP

Húzzuk fel a cipzárt. Tá-dááám :)
8. KÉP

A tárca tetejét a kezünkkel formálva nyomjuk össze, hogy megkapjuk a piramis formát és végezzük el a szükséges jelöléseket.
9. KÉP

Ha megvannak a jelölések húzzuk le a cipzárt a következő lépéshez. (Ne ijedjünk meg ;)

10. KÉP

Először az „A” jelöléshez erősítsük oda a fogantyút (rövid, keskenyebb szalagot). Majd varrjuk végig a szalagot (a plusz hosszt ugyanúgy vágjuk le, a végét égessük picit meg, mint ahogy előbb már olvashattuk) a cipzárhoz a képen látható módon, hogy befejezhessük a tárcát. Vágjuk le a cipzár túllógó végeit.

Ha szeretnénk belül bélelni, akkor a pánt széleit vasaljuk be úgy, hogy olyan széles szalagot kapjunk ami pont eltakarja majd a huroköltéseinket a fonák oldalon. Rejtett öltést alkalmazzunk, hogy belülről is szép legyen a szütyőnk.
Ha készen vagyunk a béleléssel, húzzuk fel a cipzárt és készen vagyunk :)
1. Tárca - kézi öltéssel, pamut vászon pánt béléssel


2. Tárca - kézi és gépi öltéssel, szövött szalaggal bélelve

További képek:




10 megjegyzés:

  1. Hogy ez milyen szuperül néz ki! Köszi a tutorialt!

    VálaszTörlés
  2. Húha, nekem ez egy kicsit magas, pedig a fázis fotók nagyok jók!! Még sokszor kell nézegetnem, hogy rájöjjek én is.
    Köszönöm, hogy megosztottad!!

    VálaszTörlés
  3. Szuper!
    NAgy szeretettel várjuk a tolltartó leírását is :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Csatlakozom Monicahoz, nagyon szeretném én is, ha a tolltartó elkészítését is leírnád. Próbáltam a szütyő leírás (a leírásod fantasztikus, jól érthető) alapján elkészíteni, de a befejezéssel nem boldogulok. Angolul meg nem tudok annyira, hogy értsem.

      Segítenél? Hálás lennék. :-)

      Üdv: Moti

      Törlés
  4. Erika, én is sokat nézegettem az eredeti leírást és az alapján nekem is kínainak tűnt az elkészítés ... ezt tényleg csinálni kell, hogy az ember azt mondhassa: "Jaaaa!! Hát ez nem is olyan bonyolult!!" :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szuper lett! Csak egyszer kell végigcsinálni, hogy megértse az ember! De azért a következőnél is lesni fogok :-)))
    Köszönjük!

    VálaszTörlés
  6. Hiperszuper a kis szütyő, köszönöm a megosztást! :)

    VálaszTörlés
  7. Az elejét és a végét nem értem :D Hogy azt a szép kerek formát hogy kapom meg, és a végén hogy tűnik el a maradék, és lesz ilyen csudiklassz. De egyszer tuti nekiállok, hogy rájöjjek a nyitjára. Ha erre rájövök, talán a tolltartó is menni fog. Legalábbis az álló típus :) Remélem, mert nagyon szuper ötlet. Egyébként szalag mindenképp szükséges hozzá? Csak simán a cipzár nem elég?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alexandra, első olvasásra én sem láttam magam előtt hogyan jön ki ez a forma :) Ezt tényleg meg kell egyszer csinálni és ott lesz az a pont amikor felkiáltasz, hogy " Jaj! Hát tényleg! De jó!!! :DD"

      A cippzár nem elég, mert a cipzár szélessége + a szalag szélessége adja ki ezt a piramis formát. A cipzár önmagában kevés lenne és nem lehetne szépen eldolgozni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...