2011. július 30., szombat

Pitypangos giga táska - Tutorial

A Bridget Jones naplójában a nyálas öreg muksó - aki Bridget anyjának csapta a szelet - magyarázott valamit egy ékszerről ami 'mindenes', mert jó ilyen alkalomra és olyanra és amolyanra is.

Na, nekem ez a táska a 'mindenes' ha sok cuccom van. Ha a napi csomagjaimat viszem a postára, ha a gyerekekkel megyek el itthonról pár órára vagy ha a strandra mennék ... ha mennék :) Nagy, sok minden elfér benne, de hála a nagy belső zsebeinek a kulcsfontosságú dolgokat, mint pénztárca, mobil és kulcs hamar elő tudom rántani belőle.

A képek színeinek és árnyalatainak összevisszaságáért előre elnézést kérek. A táska majdnem egy napig készült (a fotózás és két gyerek sertepertélések hála), az étkezőben kezdtem, aztán a teraszon folytattam, hol árnyék volt, hol tűzött a nap. A lényeg remélhetőleg látszik :) Ha valaki szeretné elkészíteni és szüksége van a szabásmintára kérem írjon nekem mail-t és küldöm a file-okat: szfekete@gmail.com Ha pedig szebbnél szebb anyagok közül szeretne válogatni: www.fabtextil.hu

Jó munkát hozzá:



A táska kész méretei: 63 cm széles, 40 cm magas. Az alján a téglalap mérete: 37x12,5 cm. Belül 3 zsebe van: 1x25x20 cm, 2x13x16 cm.




Szükséges anyagok:

0,81 m nagy mintás anyag (112 cm széles)

1,3 m szolid mintás anyag (112 cm széles)

1 db mágnes gomb vagy bármilyen nagyobb méretű gomb

Természetesen ha valaki szélesebb szövetet talál akkor nem szükséges ennyi anyag.



A szabásminta 1 cm-es varrásszélességet tartalmaz!


Kiszabandó alkatrészek:




 Fő anyag (nagy mintás anyag):

1 – 2 db külső fő rész

4 – 2 db külső oldal rész

1 db alja rész, mérete: 15,2 x 38,7 cm



Bélés anyag (szolid mintás anyag):

2a – 2 db belső fő rész

2b – 2 db belső zseb (a szabásmintát a szaggatott vonalnál vissza kell hajtani)

3 – 2 db külső íves pánt

4 – 2 db belső oldal rész

5 – 8 db vállpánt

1 db alja rész, mérete: 15,2 x 38,7 cm

1 db átgomboló pánt, mérete: 12,7 x 30,5 cm



Aláragasztás:

Én a belső fő részt és a belső zsebeket kivéve minden alkatrészt felvasalható vlies-szel aláragasztok. Ez vastagságot, puhaságot ad a design textileknek. Ami még fontos, hogy így nem gyűrődik a táska, a vlies nagyon jól ’kirugja’ magát.



A vállpántok közé még merevítő anyagot szoktam befogni, hogy erősebbek legyenek.



1
Az 1-es számú, külső fő rész felső szélén készítsük el a hajtásokat.

2
Az 1-es számú, külső fő rész felső szélére varrjuk fel a 3-as számú külső pántot,

3
majd keskenyen tűzzük le a varrásszélességet.

4
A külső fő részre varrjuk fel a vállpántokat. Figyeljünk a pántok irányára/állására, mert könnyű eltéveszteni ;)



5
Illesszük össze a külső fő rész oldalát és a 4-es számú oldal részt. Az oldalrész lefele szélesedik.

6
Készítsük el a négy oldalvarrást. Nagyon fontos, hogy ne varrjuk teljesen végig, az aljavonal előtt 1-1,5 cm-rel erősítsük el a varrást.

7
Ha megvan a külső rész, akkor jöhet a ’talpa’ a tatyónak. Ezt nehéz elmagyarázni … a külső fő rész alja vonalát a sarkoknál 90 fokbanszétnyitjuk és így illesztjük az alja részhez. A kép magáért beszél.

8
A sarkokat csípjük le, de azért ne nagyon :)


9
A 2b számú belső zsebeket színt színnel szembe fordítom, az egyik háta mögé fogom a bevarrható merevítő anyagot és összevarrom a felső szélt. Ha kész visszafordítom a színére és megtűzöm a varrásvonalat. A belső zsebet ráhelyezem a 2a számú belső fő részre, az alja és oldalrészeket passzítom és nagy öltéssel rögzítem oldalt és alul. Ezután tetszőleges méretű zsebeket lehet kialakítani úgy, hogy összetűzöm a belső zsebet a belső fő részhez. Én középre csináltam egy nagy zsebet a giga pénztárcámnak és két kisebbet oldalra, telefonnak és kulcsoknak. A bevarrható merevítő anyag nagyon hasznos, a zsebek nem esnek össze, van tartásuk.

10
A belső fő részhez illesztem, majd felerősítem a vállpántokat és letűzöm a varrásszélességet.
Most a bélést ugyanúgy össze állítom, mint a külső részt. A fő részre varrom az oldal részeket, alul 1-1,5 cm-t nyitva hagyok, majd rögzítem az alja részt. Nagyon fontos, hogy mikor az alja részt varrjuk körbe akkor az egyik hosszú oldalon középen hagyjunk egy 10-12 cm-es nyílást. Itt fogjuk majd kifordítani a tatyót.

11
Varrjunk egy átgomboló pántot. Tegyük fel a mágnes gombot a pántra is és a fő részre is, majd a pántot rögzítsük a külső fő rész felső varrás vonalához.

12
Helyezzük egyik táskát a másikba … külső rész belülre kerül a belső rész lesz kívül szín színnel szemben van.
13
Most elkezdhetünk gombos tűvel tűzögetni, a táska nyílását körbe, körbe. A táska oldal varrásvonalait passzítsuk, úgy lesz szép. Az a fontos, hogy a pántoknál ne varrjuk végig, 10 cm-t hagyjunk nyitva, nyíllal jelöltem.
14
Nyíllal jelölöm meddig kell varrni és jól látszik, hogy az ívelt vonalaknál a varrásszélességet becsipkedtem.
15
A belső rész alja vonalon hagyott nyíláson keresztül fordítsuk ki a táskát.


16-17
Nézzük meg a pántokat és döntsük el ki kivel van :) és varrjuk össze őket.
Most vasaljuk meg a táska nyílásának a vonalát mindenhol. A pántokon hajtsuk be a varrásszélességet ott ahol nyitva maradt, így könnyebb lesz megtűzni.
18
A táska nyílásának a vonalát tűzzük meg keskenyen. A 18-as képen látszik ahogy összevarrom a nyílást a vállpántokon.


Már csak a belső részen kell összevarrni a nyílást ahol kifordítottuk a tatyót.

Tá-dáám! :)


Ui.: A szabásmintán van egy külső oldal zseb amit én nem varrtam a táskára. Keskeny és hosszú ... nem tudtam mit is tartanék benne.

13 megjegyzés:

  1. Kedves Szilvi! Nagyon szépen köszönöm a leírást!!!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nagyon szuper táska.Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Klassz a táska, és remek a leírás, köszönöm !

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szívesen!
    Majd ha valaki megcsinálja a táskát szívesen venném a visszajelzéseket, hogy elég részletes-e a leírás. Előre is köszönöm! :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó ez a táska!!! És szerintem érthető a leírás is!!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Erika, pedig nagyon késő volt már tegnap mikor írtam :)

    VálaszTörlés
  7. Én ebbe a táskába annyira beleszerettem még a tavasszal, hogy megrendeltem az angol nyelvű könyvet is miatta.(Kiderült, hogy más nem is igen tetszik benne.)DE az tény, hogy a te leírásoddal könnyebben boldogulok mint a szerzőével. KÖSZÖNÖM!

    VálaszTörlés
  8. Czkriszta, örülök, hogy segíthettem. Tény, hogy nem nehéz megvarrni, de én is bogarásztam a leírást egy darabig. Több kép többet segített volna ;)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Szilvi!
    Megvarrtam ezt a minden szempontból szuper táskát. Igazán klassz leírást adtál, nagyon-nagyon köszönöm. Most nyáron értékelem igazán a méreteit, amikor 3 éves csemetémmel pl. játszótérre vagy strandra indulunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kata,
      Örülök, hogy bevált :) Én is ezt hordom egész nyáron. Egy kedves vásárlóm elkészítette úgy, hogy 10 %-ot kicsinyített rajta és nagyon szuper lett. Tökéletes lenne tavaszra, őszre :)
      Szilvi

      Törlés
  10. Kedves Szilvi ! Én is szeretném a táska szabásmintáját ha lehet ! Köszönöm

    VálaszTörlés
  11. Kedves Szilvi ! Én is szeretném a táska szabásmintáját ha lehet ! Köszönöm

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...